Aktiviteter i februari och mars

Februari och mars kan vara lite långsamma månader ibland. Därför har vi planerat in ett par arrangemang som ni är varmt välkomna till!

Vi drog igång februari med en strömstareinventering den 7:e. Men misströsta inte, här ser ni vad vi mer har planerat för den närmsta framtiden:

Fåglar hemma och längre bort.

Torsdag 11 februari kl. 18.30 i sessionsalen Strömkullegymnasiet Bengtsfors. Kent-Åke Gustavssontar oss med till varmare trakter. Vi får chansen att fly vinterkylan en stund och njuta av de fåglar han sett under några av sina resor. Vi fikar på Café Strömmen. Samarrangemang med Bengtsfors kommun och Studiefrämjandet. Ansvarig Inge Haraldsson, 0531-330 59.

Tresticklan, natur och historia i gränsbygd samt Skogsdals årsmöte.

Torsdag 10 mars kl. 18.30 i sessionsalen Strömkullegymnasiet Bengtsfors. Lars Fjellman visar bilder och förtäljer historier om och från en av Dalslands pärlor, nationalparken Tresticklan. Vi fikar på Café Strömmen. Efter programmet håller Skogsdals naturskyddsförening sitt årsmöte. Då delas också föreningens naturvårdsdiplom ut. Samarrangemang med Bengtsfors kommun och Studiefrämjandet. Ansvarig Magnus Backman 070-513 90 42

2 thoughts on “Aktiviteter i februari och mars

1. hej
    vore bra om ni skrev årtal när något hänt/händer.
    blir t.ex. lite osäker om lalendariet gäller 2016 eller2017,
    Med vänlig hälsning sara olsson

• Hej!
      Kalendariet som hittas via fliken ”naturkalendern” är alltid uppdaterat och det som finns uppe nu gäller oktober 2016 till april 2017. Kalendariet som finns bredvid huvudinnehållet är också uppdaterat.
      På de olika inläggen på sidan finns datum på när det skrevs högt upp, precis under rubriken.
      Självklart kan vi även lägga till årtal i själva inläggen också.
      Tack för din kommentar!
      Hälsningar Malin